Ustawa krajobrazowa obliguje, aby uchwała miejska dotyczyła całego miasta. Miejskie uchwały krajobrazowe określają także termin dostosowania istniejących obiektów małej architektury, np. ogrodzeń oraz tablic i urządzeń reklamowych, do zasad w nich zawartych, w terminie krótszym niż 12 miesięcy od dnia wejścia w życie uchwały.
Ustawa krajobrazowa definiuje pojęcie:
- reklamy,
- szyldu,
- krajobrazu,
- krajobrazu kulturowego,
- krajobrazu priorytetowego
Dodatkowo kwestie zamieszczania reklam w przestrzeni publicznej normują również przepisy prawa miejscowego, np. studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, uchwały oraz zarządzenia przyjmowane przez jednostki samorządu terytorialnego każdego szczebla. Dokumenty dotyczące zasad umieszczania reklam są opracowywane na poziomie województw, powiatów i gmin. Ich opracowanie zależy od aktywności danego samorządu.
W przestrzeni 3D możliwe jest badanie widoczności obiektów z wybranych punktów, przejazdu wybraną ulicą i sprawdzenie:
- ile reklam widocznych jest na odcinkach przejazdu,
- jaka powierzchnia reklam widoczna jest na odcinkach przejazdu,
- ile reklam eksponowanych jest na wybranym obszarze.
.